Friday, May 21, 2010

Aku BerSyukuR....

helmet yg aku pkai masa kejadian....tapi calar jer..x pcah..helmet ni yg selamat kan nyawa aku..klau ms88 aku,aku rasa da hancur da muker aku..


foot rest aku da patah..head cover retak.baru cadang nk sembur baru..last2 xcdent...lama lagi la nmpak nyer...

tapak head ngan lampu bengkok...lmpu pcah.clucth liver terkulai. pling sadis cover set blakang patah..da la ssh nk cari cover set moto nih


Salam sumer..
huh...
aku accident lagi...
kali nie first time aku xcdent ngan "bini" kesayangan aku...
moto txr kesayangan aku..
huuu..
akibat dari kejadian itu...smpai ari nie aku x pat nk agkt tgn kanan aku tinggi2..
efek kt bahu lor...

erm...
cmner aku leh xcdent??
ntah la..yg aku igt aku break moto aku dari lnggar keta yg tiba2 break emrgncy mcm dpan dier ader gaung lak..
pmndu tu taw psl aku tp melarikan diri plak..
sbb dier tgk org ramai meluru ke arah aku yg masa tu ngah 'tido' atas jalan..
tkot kena tibai kot..
ntah la...
tapi kan...aku bersyukur sbb aku msih boleh bernafas...sbb saksi yg nmpak aku masa tu kata dorang nmpak aku 'terbang'..tu bermkna moto aku tlah mewekang kan diri dan aku tlah trcmpak ke arah keta dpan..

Masa tu dorang kata muker aku dulu hentam keta tu..dan biler aku jatuh moto aku lak hentam pala aku..korang agak2 klau aku pkai hlmet ms88 aper kah yg akan terjadi??tapi selidik punyer selidik..ader org nmpak..bkn salah keta yg aku cium tuh..tapi salah keta yg depan..kira depan keta yg aku lggr tuh a..keta tu dikatakan kuar simpang x bg signal then trus kluar ke line tgh...so keta yg depan aku nie emrgncy break la.ngan aku2 skali emergncy break.tu yg terwekang moto aku jadi nyer..dan pmndu yg bersalah dgrnya seorang wrga ngara india dan beliau adalah ORANG TUA dan sblum kejadian aku nie..ader keta xcdent disebabkan beliau gak..ko agak2...nk maki pun x smpai at..nk pkul lagi la..adesss..

kejadian berlaku mlm..masa tu aku nk pegi tgk akim,rain ngan bojan g men futsal...sori la geng..x der rezki nk maen la..heeehehe...moto aku terpksa di tinggal kan disana sbb x leh nk jalan..nsb baek ader sorang brader nie sggup anta aku balek..dan esok nyer baru dapat amek moto tu bersama mmber aku..masa nk amek aku rasa cm nk nangis pun ader..korang pk la...maner nk cari barang2 txr skang nie??klau ader pun ntah ngam ataw x..sbb aku nyer moto convert gamma..huuuhuhu...
dan skang nie moto tu aku trpksa parking kt bgkel moto mmber aku smpai
barang2 moto aku dapt...
adess...

So kepada yg jd rider..x kra jauh ataw dekat
PAKAI LA HELMET BILA KORANG NAEK MOTO.
kita x taw biler kita akan kena..
huih..sakit siot blakang aku...ampess nyer org tua..

saba jer laaa...
Related Posts with Thumbnails